Bu yıl 1 – 24 Eylül 2021 tarihleri arasında Garanti BBVA sponsorluğunda gerçekleştirilen İstanbul Caz Festivali kapsamında 5. kez 18 Eylül 2021 tarihinde seyirciye kapalı olarak Beykoz Kundura‘da Kunda Sahne iş birliğiyle düzenlenen Vitrin Panelleri, İKSV YouTube kanalında yayınlandı.
Vitrin panelleri; plak şirketleri, menajerler, yapım şirketleri, sanatçılar ve yerel sektör kurumları gibi yaratıcı endüstrinin farklı paydaşlarını bir araya getirdi.
İlk panel “Bilgisayar Oyunlarında Müzik ve Ses Tasarımı”, oyunların vazgeçilmez bir parçası olan müzik ve ses tasarımına odaklanıyor. Milyonlarca şarkı arasından nasıl viral olunur sorusunun tartışıldığı “Bir Hit Nasıl Yaratılır?” başlıklı ikinci panel; müzik, kültür ve eğlence sektöründe ağ kurmanın ve topluluk oluşturma modellerinin konuşulduğu “Müzik Sektöründe Ağlar Kurmak” paneli ve son olarak dizi ve filmlerde müziğin kullanımı ve yapım sürecinin anlatıldığı “Bu Müzik Bu Sahneye Çalışır Mı?” panelleri YouTube’da yayında.
Bilgisayar Oyunlarında Müzik Ve Ses Tasarımı: Müzisyenler için bilgisayar oyunu sektörü, sunduğu kariyer fırsatları açısından film sektörüyle yarışır halde geldi. Çünkü oyunların vazgeçilmez bir parçası da müzik ve ses tasarımı. Bu panelde müzisyenleri, Türkiye’de bilgisayar oyunu dünyasının önde gelen isimleriyle tanıştırmak istiyoruz. Portecho ve Cava Grande gruplarından tanıdığımız müzisyen ve 3D animasyoncu Tan Tunçağ’ın moderatörlüğündeki panelin katılımcıları, besteci Başar Ünder ile çok farklı tarzda oyunlar üreten Türk oyun yapım şirketleri Taleworlds Entertainment’tan Uğurcan Orçun ve Peak Games’ten Başar Muluk.
Bir Hit Nasıl Yaratılır?: Milyonlarca Şarkı Arasından Viral Olmak: Bu yılın başında açıklanan çok ilginç bir istatistiğe göre, dijital mecralara her gün yaklaşık 60.000 yeni müzik eseri yükleniyor. Bu, beraberinde müzisyenler ve müzik profesyonelleri için çok ciddi soruları da beraberinde getiriyor. Bir müzisyen, bir şarkı, bu yeni düzende nasıl var olabilir? Viral olmak tek çaremiz midir? 15 saniyelik şarkıların devri açılmış mıdır? Müzisyenler, plak şirketleri, yapımcılar ve sosyal medya platformları bu denklemin neresinde duruyor? İşte bu oturumda konuya en aşina ve uzman isimlerle, bu soruların cevaplarını arayacağız. Gazeteci Alper Bahçekapılı’nın moderatörlüğünü üstlendiği panelin konuşmacıları TikTok Türkiye Operasyon Lideri Erkan Ünlü, müzisyen Jabbar, Universal Müzik Türkiye Genel Müdürü Nazan Hacıgüzeller ve M.O.B Entertainment CEO’su Ünal Yüksel.
Müzik Sektöründe Ağlar Kurmak: Dayanışma, diyalog, destek: Bu panelde müzik, kültür ve eğlence sektörlerinde ağ kurma ve topluluk oluşturma modelleri, küreselleşme ve yerelleşme bağlamlarında masaya yatırılıyor. Panelde caz kurumlarını, mekânlarını, etkinliklerini ve destekleyici organizasyonları bir araya getiren Türkiye Caz Ağı’ndan, kültür-sanat ve eğlence sektöründe çalışan kadınları güçlendirmek amacıyla kurulan shesaid.so Istanbul’dan ve İstanbullu sanatçı ve sanat profesyonellerini uluslararası projelerinde destekleyen İstanbul Kültür Ofisi’nden temsilciler bir araya geliyor. Panelin moderatörlüğünü kültür.limited’ın kurucusu Emre Erbirer üstleniyor.
Bu Müzik Bu Sahneye Çalışır Mı?: Dizi ve filmlerde müziğin kullanımı ve yapım süreci: İzlediğimiz birçok dizi ve film projesinde bazen ön plana çıkarılan, bazense arka planda gizlenen müzikler neye göre ve nasıl şekilleniyor? Yönetmen ve yapımcı sürece nasıl, ne kadar dahil oluyor? Kurgucu nerede devreye giriyor? Bu oturumda film ve dizilerdeki müzik kullanımını ve kimlerin işbirliğinin ürünü olduğunu bir yapımcı ve bir yönetmenle birlikte konuşuyoruz. Besteci ve prodüktör Ahmet Kenan Bilgiç’in moderatörlüğünü üstlendiği panelin konuşmacıları yapımcı Müge Özen ve yönetmen Tolga Karaçelik.