Bükreş Bienali’nin geçici yapısı, ‘deneyim ekonomisi’nin altında yatan ve onu destekleyen sistemlerin dekonstrüksiyonuna izin veriyor. Bükreş Bienali, bu ekonomik modelin karakteristik bir özelliği olan ve önemli ölçüde küresel bienal formatına da yansıyan, özelleştirilebilir dönüşüm kavramlarını hedefleyen hatırlanmaya değer ‘etkinlikler’ düzenlemenin ötesine geçiyor. Bienal, bunun yerine güncel sosyal, politik ve ekonomik hayâlleri analiz etmek ve potansiyel olarak yeniden yönlendirmek için bir platform sunuyor. Bienal, toplumun geniş kesimlerinde uygulanan, kontrol alanlarını destekleyen güç yapılarının örgütlenme ve koordine olma yollarını ele alarak, onları görünür kılmayı amaçlıyor. Bienal, Bükreş kentini kültürel eylem ve değişim alanı olarak konumlandırırken, bu yazılı ‘deneyimleri’ tersine çevirip, hakimiyet süreçlerini yeniden düşünme ve gözden geçirme girişimi olarak görülebilir. Önceki altı edisyonda yenilikçi modeli rafine edilen Bükreş Bienali, günümüzde uluslararası sanat dünyasında oldukça saygın bir konuma sahip olan ve Avrupa’daki en hayati bienallerden bir tanesi olarak sayılıyor.
Sanatçılar
Özge Açıkkol, Nándor Angstenberger, Martin Balint, Nina Slejko Blom & Conny Blom, Liviu Bulea, Anur Hadžiomerspahić, Anna Khodorkovskaya, Naeem Mohaiemen, MP3, Damir Muratov, Aga Ousseinov, Bogdan Rața, Ana Riaboshenko, Juan Esteban Sandoval, Gabi Stamate, Mkrtich Tonoyan, xurban_collective (Güven İncirlioğlu & Hakan Topal), Nalan Yırtmaç.