Elgiz Müzesi, 13 Aralık 2017 – 28 Mart 2018 tarihleri arasında, süreli sergi alanında “Aslında” isimli yeni koleksiyon seçkisine yer veriyor. Temsil ve atıf olgularını irdeleyen; atfedilen üzerinden varlığın ifadesi ve temsiliyet modellerini sorgulayan sergide farklı mecralardan eserler yer alıyor.
Sergide yer alan sanatçılar: Ragıp Basmazölmez, Ramazan Bayrakoğlu, Tracey Emin, Özlem Günyol, Liu Chin Hai, Thomas Houseago, Bengü Karaduman, Volkan Kızıltunç, İhsan Oturmak, Jim Shaw, Cindy Sherman, Chiharu Shiota, TUNCA, Hale Tenger, Gavin Turk, Erwin Wurm, Pan Yue.
Bir önceki Venedik Bienali’nde Japonya Pavyonu’nu temsil eden sanatçı Chiharu Shiota’nın “Olma Hali” isimli içi boş elbisesi sadece var olduğunu bildiğimiz ama tanımlanamaz bir gerçekliği sarmalarken; Tracey Emin’in fotoğrafı bir olguya yüklenen anlamları ve bunun ağırlığını, bedelini sorguluyor. Bir yanda Gavin Turk, yaratıcısı üzerinden anlamlanan mavi dev bir halıyla tanım sıralamamızı bozuyor; diğer yanda İhsan Oturmak dayatılmış tanımların sınırlarını irdeliyor. Bir kimliği tutma anı ve ifade edilebilme arzusu Bengü Karaduman’ın “Yeni Bir Beden için Eskiz” isimli işinde süregelen ama tamamlanamayan bir oluş halini betimlerken, Volkan Kızıltunç’un videosu, poz verme ve ‘poz’ olgusunu irdeliyor. “Appropriation (mal etme) ve kurmaca tekniğinin” en önemli temsilcilerinden Cindy Sherman’ın benimsediği (appropriation) ve sanat pratiği boyunca çeşitli kılıklar değiştirerek, farklı kimliklere bürünerek kendi kimliğini ve atfedilen gerçekliği sorguladığı eserleri, Hale Tenger’in “Oto-portre”sini selamlıyor. Özlem Günyol’un “Bugün ne var?” isimli eseri, toplumsal temsil konusunu maruz kaldığımız gerçeklikler üzerinden yeniden düşündürüyor.
Tanımlanma ve bilinenlik çıkmazında “işaret”ler, imler ve imgelerle yol alırken, nesneler ne “olmadıkları” üzerinden anlamlandırılıyor. Sergideki eserlerin tamamı katmanlı bir anlam ve referans yolculuğu yaratırken, oldukları değil işaret ettikleri unsurlar üzerinden yeni bir okuma sağlıyorlar. “Simulacra” ve mal etme tekniklerinin çağdaş sanatta bir mecraya dönüştüğü 80lerden beri irdelenen temsil kavramını günümüz gerçekliğinde yeniden sorgulamayı ve gündeme getirmeyi hedefleyen sergide 17 eser yer alıyor. Giderek imkansızlaşan temsiliyet kavramını, benlik ve toplumsal kimlik algısı üzerinden tekrardan nasıl değerlendiririz?