Fikret Atay’ın solo sergisi “Floating Imagery”, Mahalla Festivali kapsamında, 20 – 30 Kasım 2018 tarihleri arasında Valetta Contemporary’de.
Mahalla Festivali işbirliğiyle gerçekleşen serginin küratörlüğünü Sabine Küper-Büsch üstleniyor. Sanatçının “The Country for Old Man” (2010), “Theorists” (2008) videolarının yanı sıra yeni video çalışması “The Flood” (2018) izleyiciyle buluşuyor.
İlk kez izleyiciyle buluşan “The Flood” mülteci krizini odağına alıyor. Eser, birçok mülteciyi ağırlayan Baltık Denizi’nde bulunan Gotland adasında çekildi. Atay, videoyla ilgili olarak “Küreselleşme ülkeler arasındaki sınırları eritiyor gibi görünse de yeni sınırlar yaratıyor. Farklı kültürlerden insanlar arasındaki mesafenin azaltılması, şu anda tanık olduğumuz gibi savaşları tetiklemek yerine insanların birbirlerini tanımasını sağlayabilir.” diyor.
Fikret Atay, işlerinde güç ilişkilerinden kaynaklanan gerginliği çok sık vurgulamakta. Eserleri, gizli metafiziksel boşluklara işaret ederken, yüzeyde politik ve ekonomik muhalefete yer verir. Türkiye’deki çalışmaları, Batı ile Doğu, sivil ve askeri, gelenek ve ilerleme arasındaki çatışmayı naif bir şekilde dile getirir ancak onlarla birlikte gelen sorunlar arasındaki karşıtlığı güçlü bir şekilde anlatır.