Karşı Sanat, 25 Eylül – 30 Ekim 2020 tarihleri arasında Sophie-Charlotte Bombeck küratörlüğünde düzenlenen “Resim vs. İmge” başlıklı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Karşı Sanat’ın Beyoğlu’ndaki mekânında ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin kamusal alanlarda yer alan ekranlarında izleyiciyle buluşan sergi, ritim kavramı merkezli çalışan görsel sanatçılardan oluşan uluslararası Rhythm Section kolektifinin ürettiği işlerden oluşuyor ve sembol sistemlerinin yarattığı sıkışmışlıkta imgenin resimle ilişkisini konu alıyor.
Sergi, resmi, görsel imgenin temsil etme biçimine içkin şiddet bağlamında sorguluyor. Resmin dolaysızlığına odaklanıyor. Resim ile imge yani temsil biçimleri arasındaki sınırı sorun ediyor. İmge bir anlatıdır, üreticisinin bir fikri, bir anlatının kopyasıdır. Bu fikirden yola çıkan Rhythm Section resmin imgeden ayırırken ritmi belirleyici bir sanatsal araç olarak ortaya koyuyor. Rhythm Section sanatçılarının ürettikleri fikirler yeni teknik imkanlar ve yeni formlar aracılığıyla dijital resimlere dönüşerek İstanbul’a taşınıyor. Teknolojinin imkanlarıyla yeniden üretilebilir resmin izleyiciyle ilişkisi ve işlevi değişirken imgeyle farkı hala diri duruyor. Hırdavatçıdan alınan malzemeler, tuval, yağlı boya, akrilik, mürekkep, sulu boya, sprey, yapışkan bant, folyo gibi klasik araçlara dijital medya ve elektronik yüzeyler ekleniyor. Algoritmanın büyüsü ve gücü analog sanat eserlerini dijital bir estetiğe taşıyor.
Rhythm Section, Karşı Sanat ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi ortaklığında gerçekleşen “Bir Dakika Çağdaş Sanat” başlıklı projenin ilk konuğu. Proje kapsamında tüm kentte kamusal alanlardaki dijital ekranlar artık sadece reklamlar ya da kamu spotları yani imgeler için değil resimler için de bir mecra hâline gelecek. Resmin dijital hâli enerjisini teknolojiden alıyor. Fakat teknolojinin olanaklarını kent mekanını saran imgeler sisteminin içinde bir gedik açmak için kullanıyor.