kültür.limited 2023 yılı sonunda 8 yıllık yayın hayatını sonlandırmıştır. Site, bir arşiv işlevi görmesi için açık bırakılmıştır.

“Küreselleşen Sanat, Popülizm ve Eleştiri” konferansı 11 Kasım’da TÜYAP’ta

10 Kasım 2017

AICA TR, ARTIST 2017 işbirliği ile Julian Stallabrass‘ın konuşmacı olarak katılacağı “Küreselleşen Sanat, Popülizm ve Eleştiri” başlıklı bir konferans düzenliyor. Konferans; 11 Kasım Cumartesi günü saat 16:00‘da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi‘nde gerçekleşecek.


Küreselleşen Sanat, Popülizm ve Eleştiri

Postmodernizm, sıradan zevkleri öven güçlü bir popülizm baskısı sunmayı vasiyet etmekteydi ve ironik olan şu ki; süper-zenginlerin son moda zevkleri de bunu kuvvetli bir biçimde destekliyor. Müzeler gittikçe ticarileşirken, koleksiyonculuk daha araçsal bir hale gelmekteyken (yatırım odaklı koleksiyonculuk) ve ekonomik krizde, uluslararasılaşan ürünlerin değerleri şişirilirken ve bir iş, giderek sosyal medyada görülüp, kamusal kanaatin nesnesi haline gelirken, bu olgu, bir bütün olarak sanat dünyasında güçlü bir yankı bulmakta. Aynı zamanda ve açıkça aynı bir gelişim çizgisinde, bienaller sahnesiyse, ayrıca, geniş ölçekli bir kamusal cazibeye sahip, karanlık bir politik karaktere sahip olan, dokümanter sanat tarafından yönetilmektedir ve her ikisi de, aynı birleşik algı atmosferinde yer alır. Bu kombinasyon nasıl anlaşılabilir? Sanatın bu yeni popülist sahnesinde, elit kesim bugün popüler olanı üretmektense, çerçevelemektedir ve sonuçta, elit kültürün eski karakteristikleri ve belki de onun eleştirisi, giderek aşınıyor. Yine de sahne tutarsız ve siz, radikal teorinin canlanışını (bu da bazen popüler olmaktadır) ve açık politik kanaatlerle birlikte, yüksek prodüksiyon değerleriyle birleşen sanatın, yeni ortaya çıkan sentezlerde bulunabileceğini öne sürebilirsiniz.

Julian Stallabrass kimdir?

Julian Stallabrass, özellikle sanat ve politika arasındaki ilişki konusuna odaklanan öğretim üyesi, yazar, fotoğrafçı ve küratör. Araştırma ve eğitim alanları, sanatın küreselleşmesi ve bienaller, fotoğraf tarihi ve yeni medya sanatı dahil olmak üzere, modern ve çağdaş sanat alanları üzerinedir. Son yıllarda, yazar, özellikle savaşın betimlenmesi olmak üzere, dokümanter fotoğraf, sinema ve video üzerine çalışmaktaadır. Stallabrass ayrıca, çağdaş sanat ve siyasette popülizm üzerine araştırmalarını sürdürmektedir. 

Stallabrass’ın ilk kitabı Gargantua (Verso, 1996) sokak sanatı, amatör fotoğrafçılık ve bilgisayar oyunlarını da içeren, görsel yığın ve popüler kültürün görünümleri üzerineydi. High Art Lite (Verso, 1999) ise, halen “genç Britanya Sanatı”nın tek ciddi eleştirisi ve analitik açıklaması olarak durmaktadır ve birçok tartışmanın ortaya çıkmasını da sağlamıştır. Kraliyet Akademisi sayesinde, Julian kentte sokak fotoğrafçılığının yükselişi ve bitişini ve sol politikalar, kira denetimi ve düzenlenmiş gelişme olguları içerisinde parladığı koşulları ele alan Paris Pictured (2002) kitabını yazdı. Internet Art (Tate, 2003) konu hakkında ilk kitaptı ve sanat dünyasına ve geleneksel eleştirel tartışmalara meydan okumasını analiz etmekteydi. Art Incorporated (daha sonra, Contemporary Art: A Very Short Introduction olarak yayınlandı ve güncellendi; Sanat A.Ş. olarak İletişim Yayınları’ndan çıkarıldı) sanat dünyasının küreselleşmesini ve sanatın çağdaş kültür ve toplumdaki yerini analiz etmekteydi. Bu yayın altı dile çevrilmiştir.

2008 yılında Julian Stallabrass Memory of Fire: Images of War and the War of Images başlıklı Brighton Foto Bienali’nin küratörlüğünü üstlendi ve bu etkinlik savaş fotoğrafçılığı üzerine dokuz farklı sergiyi içermekteydi. Konu üzerine Sergiden malzemeler ve fotoğrafçılarla röportajlar daha sonra Memory of Fire kitabında bir araya getirildi (Photoworks, 2003) Julian Stallabrass Artforum, Texte zur Kunste, Bazaar Art ve London Review of Books dahil olmak üzere birçok yayın için kısa denemeler ve sanat eleştirisi metinleri yazmaktadır.