Çim ve toprak üzerinde anıtsal freskler oluşturan, tebeşir ve kömürden oluşan bir boyanın mucidi olan sokak sanatı ve “land art” akımlarını birbirine bağlayan sanatsal bir hareketin öncüsü olarak tanınan sanatçı Guillaume Legros nam-ı diğer Saype, Duvarların Ötesinde (Beyond Walls) projesi kapsamında projenin 8. durağı için İstanbul’a geliyor.
İstanbul’da yapılacak eser, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kültür A.Ş., Beşiktaş Belediyesi, Boğaziçi Üniversitesi, İsviçre Başkonsolosluğu, Institut français Turquie ve UPS’in desteğiyle gerçekleştirilecek.
Özgün yaklaşımı ve yenilikçi tekniği ile Forbes dergisi tarafından 2019 yılında kültür-sanat alanında otuz yaşın altındaki en etkili otuz kişiden biri olarak işaret edilmesine neden olan sanatçı, şiirsel ve kalıcılaşmayan eserleri doğaya saygı alanında zihinleri etkilemek için dünyayı dolaşıyor.
Kutuplaşmakta olan bir dünyada, sembolik olarak dünyanın en büyük insan zincirini yaratmayı seçen sanatçı, Duvarların Ötesinde (Beyond Walls) projesiyle bizi yardımseverliğe ve birlikte yaşamaya davet
ediyor. Birliği, karşılıklı yardımlaşmayı ve duvarların ötesindeki ortak çabayı simgelemek amacıyla, şehirden şehre kayan ve iç içe geçen, tokalaşmış elleri çimenlerin üzerine çiziyor.
Saype’nin Haziran 2019’da başlattığı küresel Beyond Walls projesinin sekizinci durağı İstanbul. Bu proje, tesadüfi karşılaşmalardan ve halkın, dünyanın en büyük insan zincirini İstanbul’dan geçirme arzusundan
doğdu. Bu anlamda, gerçek bir işbirlikçi ve çok taraflı proje söz konusu. Anıtsal eserlerinin amacı kültürler arasında köprüler döşemek olan bir ressam için, Akdeniz ve Karadeniz dünyalarının kavşak noktasındaki
İstanbul kenti, hayati anlamı olan bir durak. İsviçre’de yaşayan Fransız sanatçının oluşturduğu evrensel halk dansının devasa elleri, Avrupa ve Afrika kıtalarını buluşturduktan sonra, bu kez de Boğaz’ın Avrupa
yakasına gelecek ve Asya kıyılarına ulaşmak için boğazı geçecek. Böylece şehirden şehre, kıtadan kıtaya, Batı’yla Doğu’yu sarmalayan büyük bir kardeşlik zinciri çizmeye devam edecek.