Sevil Dolmacı Art Gallery, 17 Ocak – 13 Şubat 2022 tarihleri arasında, güncel sanatta farklı uygulama biçimleri ile oluşturulmuş örnekleri bir araya getiren Freedom of The Form (Formun Özgürlüğü) başlıklı sergiye ev sahipliği yapıyor.
Sergide Peter Halley, Tony Cragg, Rosy Keyser, Sara Ludy, Robert Janitz ve Nejat Satı‘nın resim, heykel ve video çalışmaları yer alıyor. Freedom of The Form, Amerikalı sanatçı Rosy Keyser’in soyut resimlerini ve Sara Ludy’nin Valentino için ürettiği Astral Garden isimli çalışması ile video işlerini Türkiye’de ilk kez görme fırsatı sunuyor.
1970’li yıllarda New York’ta ortaya çıkan NeoGeo sanat akımının en önemli temsilcisi Amerikalı sanatçı Peter Halley (1953- ) sergide, Day-Glo renkler ve bilgisayar ortamında gerçekleştirilen hücreler ile 2000’lere ait spesifik işleriyle serginin odak noktasını oluşturuyor. Aynı katta, Peter Halley’e, Turner Ödüllü İngiliz heykeltıraş Tony Cragg (1949- )’e ait 2000’lerden biri ahşap ve diğeri demir iki heykel eşlik ediyor. Mekânın ikinci katında kendine özgü tekniğiyle dikkat çeken Rosy Keyser (1974- ), tuval üzerine at kılı, pantolon askısı gibi alışılmadık malzeme kullanımıyla formun ve dolayısıyla iki boyutlu tuvalin özgürlüğünü yeniden tanımlıyor. Keyser ile ikinci katta yer alan Sara Ludy (1980 -)’in Deep Pond isimli video art çalışması, formun manipüle edilebileceğini gösteren bir başka eser olarak sergiyi tamamlıyor. Sevil Dolmacı Art Residency programı sanatçılarından Robert Janitz (1962- ) ise reçine ve yağlı boya kullanarak İstanbul’da ürettiği ve kentten izler taşıyan eserleriyle üçüncü katta sergiyi başka bir atmosfere taşıyor. Üretimler, katlara göre değişen/özgürleşen uygulama biçimleriyle sergi içinde hem uyumlu hem de aykırı halleriyle bütünsel bir yapı oluşturuyor.