Srebranica, Sarajevo ve Bosna arasında seyahat eden hayalet karakter Nayia’nın güncesi olan “Araf”, deneysel bir yol filmi. Savaşta sürgün edilen Nayia, Srebranica Soykırımı’nın 22. yılında ülkesine geri döner. Film, karakterin, Daidalus ve İkarus efsanesiyle birleşen yolculuk notlarının rehberliğinde ilerler. Erkeğin aşırı hırsının ve kaçınılmaz yenilgisinin sembolleştiği bir efsane olarak İkarus (aynı zamanda Bosna’da köprü dalış yarışmasının kazananına verilen bir isim) ve Daidalus hikâyesi, gelecekte yaşanacak böyle olayların kısır döngüsünü ve muhtemel uzlaşmayı defetmeyi düşünmenin bir yolu olarak film boyunca işleniyor. Nayia aynı zamanda İkarus’u farklı bir perspektiften değerlendiriyor; böyle bir sıçrayışın iyimserliği, radikal istikrarsızlık döneminde bilinmeyenin içine atlama cesaretini görerek belki de İkarus’un farklı bir hikâye yazmak istediğini düşünüyor. “Araf”, böylece, Nayia’nın yerinden edilmesi ve savaş sonrası dönemde anavatanına geri dönmesi üzerinden yerinden edilme ve kalıcılık arasındaki sürtüşme, sürekli terör ve kalıcı durağanlık gibi çelişkilerin izini sürüyor.