kültür.limited 2023 yılı sonunda 8 yıllık yayın hayatını sonlandırmıştır. Site, bir arşiv işlevi görmesi için açık bırakılmıştır.

Venedik Bienali Türkiye Payvonu’nda İnci Eviner’in yeni işi sergilenecek

21 Mart 2018

Önümüzdeki yıl 11 Mayıs – 24 Kasım 2019 tarihleri arasında Ralph Rugoff küratörlüğünde gerçekleştirilecek Venedik Bienali 58. Uluslararası Sanat Sergisi’ndeki koordinasyonu İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından yürütülen Türkiye Pavyonu’nda Zeynep Öz’ün küratörlüğünde İnci Eviner’in yeni bir çalışması sergilenecek.

Sergi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın girişimi ve 21 destekçinin katkılarıyla, Arsenale’de 2014-2034 dönemi için tahsis edilen, uzun süreli mekânda yer alacak. Türkiye Pavyonu’ndaki sergi Fiat sponsorluğunda, TC Dışişleri Bakanlığı ile TC Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde gerçekleştiriliyor.

İnci Eviner, çizimden yola çıkarak hazırladığı videoların, performatif ve ortaklığa dayanan uygulamaların iç içe girdiği çok katmanlı, geniş bir çalışma alanına sahip. İşleri çoğunlukla arzunun ve felaketin politikası, öznellik ve öznelliğin potansiyeli gibi kavramları ele alarak iktidarın özellikle kadın bedeni üzerindeki işleyişini zengin hayal gücüyle yeniden şekillendiriyor. Sanatçının video teknolojileri ve resim geleneği arasında kurduğu karmaşık ilişkiler farklı bir algılama biçimi öneriyor.

İşlerini dünya çapındaki kişisel ve karma sergilerde sunmuş olan Eviner’in davet edildiği başlıca sergiler arasında Sharjah Bienali (2017), Aichi Trienali (2016), İstanbul Bienali (2013 ve 2005), Selanik Bienali (2013), Asya Sanat Bienali (2013), Busan Bienali (2010), Şanghay Bienali (2008) ve Venedik Bienali (1997) bulunuyor. İşlerinin sergilendiği müzeler arasında ise Drawing Center, Philadelphia Sanat Müzesi, Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Massachusetts Güncel Sanat Müzesi, Palais des Beaux-Arts de Lille ve İstanbul Modern yer alıyor.

Sharjah Bienali Ödülü’nün (2017) sahibi Eviner, Headlands Center for the Arts (San Francisco, 2017), Rauschenberg Foundation (Florida, 2017), SAM Art Projects (Paris, 2010), Musée d’art contemporain du Val-de-Marne (Vitry-sur-Seine, 2009), Cité Internationalé des Arts (Paris, 2008) ile International Studio & Curatorial Program’de (New York, 2004-2005) misafir sanatçı programlarına katıldı.

Serginin küratörlüğünü üstlenen Zeynep Öz, şu anda bağımsız olarak çalışıyor. 2017’de 13. Sharjah Bienali’nin İstanbul ayağının küratörlüğünü yapan Öz, 2016’da Japonya’daki Aichi eyaletinin üç şehrinde düzenlenen 3. Aichi Trienali’nin eş küratörleri arasında yer aldı. SPOT Projects’in kurucularından olan Öz, 2011–2017 arasında SPOT Üretim Fonu’nun da direktörlüğünü üstlendi; bu süreç zarfında DBP/ Produce 1, 2, 3 serisinin küratörlüğünü yaptı. 2015–2017 yılları arasında Beyrut’ta Ashkal Alwan tarafından yürütülen Home Workspace sanat eğitim programının akademik komitesinde yer aldı. Öncesinde Ashkal Alwan’ın düzenlediği Home Works 6’de (2013) Plastic Veins adlı projenin küratörlüğünü, Home Works 5’ın (2010) ise asistan küratörlüğünü üstlendi; ayrıca 2016’da SALT’ta gerçekleştirilen Ortak Bölenlerin En Büyüğü adlı film programının ve 2013’te Münster’deki Westfälischer Kunstverein’da gerçekleştirilen Selling Snails in the Muslim Neighborhood projelerini düzenledi. Öz, Bard College’da küratöryel çalışmalar alanında yüksek lisans, Dartmouth College’da matematik ve sanat dallarında lisans eğitimini tamamladı.

Venedik Bienali 58. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu Danışma Kurulu’nda Bilgi Üniversitesi Sanat ve Kültür Yönetimi Bölümü öğretim üyesi Serhan Ada, Suna ve İnan Kıraç Vakfı, Kültür ve Sanat İşletmesi Genel Müdürü Özalp Birol, küratör ve İstanbul Modern Müzesi Sanat Danışmanı Paolo Colombo, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Batı ve Çağdaş Sanatlar Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Zeynep İnankur ile Arter’in küratörlerinden Başak Doğa Temür yer alıyor.